Studij se izvodi samo za već upisane studente i nema novih upisa u akademskoj godini 2024./2025.
Struktura studija
Prijediplomski studij predstavlja programski, sadržajno i metodološki najinovativniji studij turizma u Hrvatskoj, a usmjeren je na razvoj dinamičke komponente turizma. Jedinstven koncept obrazovanja studija utemeljen je na brizi o sigurnosti i zaštiti zdravlja lokalnog stanovništva i turista, dostupnosti turističke destinacije (fizičkoj i marketinškoj), kvaliteti turističkog doživljaja te društvenoj i ekološkoj održivosti.
Posebna pažnja u obrazovanju studenata za vrjeme studija posvećena je važnosti turističkog doživljaja i iskustva u okviru kojih se studenti usmjeravaju da turistički prostor sagledaju na holistički način kroz ekonomsku, antropološku i sociološku perspektivu, a to uključuje prostore resursa, aktivnosti i doživljaj.
Koncept studija kroz sve tri godine (šest semestara) prati proces razvoja turističke destinacije, a u završnoj trećoj godini kroz različite strategije „pomlađivanja“ dobivate uvid u načine kako na konkretnim primjerima iz prakse prepoznati indikatore koji ukazuju na stagnaciju destinacije, analizirati ih te predložiti poboljšanja i nove modele za uspješan rad destinacije kao cjelovitog sustava.
1. godina
1. semestar
7 obaveznih kolegija
Strani jezik 1
30 ECTS
2. semestar
6 obaveznih kolegija
Strani jezik 1
Terenska nastava
30 ECTS
2. godina
3. semestar
7 obaveznih kolegija
Strani jezik 1
Strani jezik 2
30 ECTS
4. semestar
6 obaveznih kolegija
Strani jezik 1
Strani jezik 2
Terenska nastava
Izborni kolegij 1
30 ECTS
3. godina
5. semestar
7 obaveznih kolegija
30 ECTS
6. semestar
1 obavezni kolegij
Stručna praksa
Praktikum
Izborni kolegij 2
Izborni kolegij 3
Završni rad
30 ECTS
Opće kompetencije
Opće kompetencije temelje se na obrazovanju koje sadrži temeljna teoretska, metodološka i aplikativna znanja s područja ekonomije, turizma, prometa, prostornog planiranja, prava, informacijske tehnologije i stranih jezika. Tijekom studija savladat ćete teorijske i praktične aspekte edukacije kao i potrebne osobine i kompetencije stručnjaka za rad u međunarodnom turizmu i industriji zabave. Usvojit ćete alate i metode pomoću kojih možete permanentno tražiti nova saznanja i trenirati vještine i po završetku prijediplomskog studija te će vam se otvoriti mogućnost nastavka visokog obrazovanja na diplomskom studiju.
Turističko gospodarstvo
Cilj proučavanja turizma u sklopu studija je upoznati se s pojmom turizma i turističkog gospodarstva, steći znanje o povijesti turizma u svijetu i na prostoru današnje Hrvatske, steći znanja o konceptu turističke destinacije, sustavu upravljanja turističkom destinacijom, konkurentnosti turističke destinacije, marketingu turističke destinacije i procesu planiranja razvoja turističke destinacije, postići sveobuhvatno razumijevanje temeljnih načela turizma i obilježja koja razlikuju turizam od ostalih područja ljudskog djelovanja te potaknuti kreativnost, produktivnost i samostalnost studenata u raspravi oko turizma općenito.
Ekonomija
Ekonomija je društvena znanost koja proučava način upravljanja raspoloživim resursima za zadovoljenje ljudskih potreba. Cilj proučavanja ekonomije na studiju je upoznavanje s temeljima ekonomske znanosti, ekonomskim principima, ekonomskim zakonitostima, ekonomskim strukturama, tržištima i ekonomskim institucijama u EU i ekonomski razvijenim zemljama, upoznavanje kako se ekonomski principi primjenjuju na poslovno okruženje, upoznavanje s ekonomskim načelima i učincima tih načela na poduzeća u realnom poslovnom okruženju, te upoznavanje s temeljnim učenjem o poduzećima u makro-ekonomskom okruženju, odnosno utjecajem makro-ekonomskih struktura na upravljanje poduzećima.
Menadžment
Djelatnost planiranja, organiziranja, kombiniranja, koordiniranja i kontroliranja aktivnosti i organizacijskih resursa kojoj je svrha postizanje organizacijskih ciljeva. Kvalitetan menadžment smatra se najvažnijim resursom i temeljnom pretpostavkom uspješnosti svake organizacije i društva te je differentia specifica između uspješnih i neuspješnih, razvijenih i nerazvijenih. Svrha proučavanja menadžmenta u okviru studija je upoznati studente s osnovnim pojmovima, kao i s ulogom i važnosti menadžmenta, upoznati se s razumijevanjem menadžmenta kao procesa upravljanja kroz teoriju i praktične primjere, omogućiti studentima uvid u alate menadžmenta te razumijevanje upravljačke funkcije menadžmenta kao što su planiranje, organiziranje, vođenje, upravljanje ljudskim resursima i kontrola.
Marketing
Marketing je proces planiranja i provođenja stvaranja ideja, proizvoda i usluga, određivanja njihovih cijena, promocije i distribucije kako bi se obavila razmjena koja zadovoljava ciljeve pojedinaca i organizacija. Proces marketinga obuhvaća slijed svih djelatnosti koje povezuju proizvodnju i potrošnju, omogućujući da proizvodi i usluge idu potrošačima, a informacije o potrebama potrošača proizvođačima. Kao znanstvena disciplina marketing je bihevioristička znanost koja teži objašnjenju odnosa razmjene. U sklopu studija marketing se proučava u širem kontekstu kao marketing turističke destinacije s ciljem svladavanja temeljnih znanja o upravljanju marketingom turističke destinacije, razumijevanja obilježja turističkog tržišta, posebnosti marketinga turističke destinacije, segmentacije tržišta, te tržišnog pozicioniranja kako bi studenti stekli znanja i vještine potrebne za razvoj odgovarajuće marketinške strategije i marketinškog miksa te osmišljavanje i upravljanje projektom destinacijskog marketinga.
Održivi razvoj turizma
Strategija razvoja održivog turizma do 2030. godine akt je strateškog planiranja hrvatskog turizma za razdoblje do 2030. godine, usklađen s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine i temeljnim dokumentima i politikama Europske unije i Republike Hrvatske, uključujući Nacionalni plan oporavka i otpornosti. sadrži viziju razvoja turizma u Republici Hrvatskoj u smjeru održivosti, razvojnepotrebe i potencijale koje treba ostvariti te donosi konkretna prioritetna područja za ostvarenjestrateških ciljeva koji su definirani sukladno stavovima ključnih dionika uz uvažavanjeglobalnih trendova. U sklopu studija studente se upoznaje s osnovama teorije turističkog sustava, osnovnim značajkama primjene sustavnog pristupa u turizmu te prednostima sustavnog pristupa u odnosu na klasične pristupe istraživanja. Upoznavanje sa teorijom sustava pomaže u odmaku od analitičkog načina razmišljanja te sagledavanju turizam u svojstvu sustavnih mislioca. Studij pruža temeljna znanja i razumijevanje osnovnih pojmova, koncepata i kodeksa koji se odnose na odgovorno poslovanje u turizmu te uči studente korištenju strategija i taktika upravljanja konfliktima, marketinga proizvoda održivog turizma, ali i razlikovanja dobrih od loših primjera u praksi.
Kreativna industrija
Proučavanjem kreativnih industrija i inovacija u turizmu utječe se na podizanje svijesti o značaju kreativne industrije i njezinih sektora, njezinom doprinosu turizmu te o glavnim preprekama i pitanjima povezivanja u svim oblicima suradnje, a u kontekstu održivog razvoja zasnovanog na znanju i inovativnosti. Svrha izučavanja kreativnih industrija u sklopu studija je upoznavanje s prijedlogom organizacijskog modela kreativne industrije u Hrvatskoj i njezinih 12 sektora te kroz kombiniranje kritičkog i akademskog pristupa kreativnoj industriji poticanje razvoja praktičnih, stručnih i menadžerskih vještina potrebnih za razvoj inovativnih projekata u turizmu.
Strani jezici
Strani jezici, posebno engleski, u današnje doba interneta i tehnologije dio su svakodnevnog života i upotrebe kako u privatnom tako i u poslovnom i profesionalnom aspektu života. Engleski jezik je danas glavni jezik medija i interneta, stoga poznavanje tog i drugih stranih jezika uvelike može pomoći u razumijevanju poslovnih procesa, partnera i klijenata. Studenti tijekom pet semestara uče poslovni engleski, a kao drugi jezik mogu birati između njemačkoga, talijanskoga, francuskoga ili španjolskoga jezika.
Posebne kompetencije
Kritičko mišljenje, poslovna kreativnost i sposobnost rada u timu jednako su važni za izgradnju održivih karijera, stoga su to kompetencije koje se potiču na prijediplomskom studiju.
Zahvaljujući jedinstvenom modelu obrazovanja koji spaja teorijska i praktična znanja, Bernaysovi studenti od prve godine studija počinju graditi svoje karijere pohađajući organiziranu praksu u turističkim destinacijama, hotelijerskim i turističkim objektima, turističkim agencijama, turističkim zajednicama, destinacijskim menadžmentskim kompanijama, event menadžment kompanijama i agencijama, strukovnim udrugama u turizmu, nacionalnim parkovima i parkovima prirode, marinama i lučicama nautičkog turizma, poduzećima i ustanovama te drugim javnim ili privatnim radnim organizacijama, koje se bave djelatnostima sukladnima studijskom programu stručnog studija.
Kroz terensku nastavu u zemlji i inozemstvu, posjete stručnim sajmovima i skupovima studenti kroz osobno iskustvo uče o vrstama destinacija, njihovom načinu funkcioniranja te osmišljavanju, razvoju i unaprjeđenju turističke destinacija u skladu s posebnim oblicima turizma i novim trendovima.
Sva teorijska znanja potkrijepljena su iskustvenim spoznajama, a snažan naglasak stavljen je na proučavanje različitih strategija razvoja, upravljanje destinacijskim menadžmentskim kompanijama i destinacijskim menadžmentskim organizacijama, hotelskim i smještajnim menadžerskim kompanijama i sustavima, pri čemu je posebno obuhvaćena specifičnost dizajna organizacijskih struktura, ali i stil menadžmenta na razini određenog poduzeća u turizmu i industriji zabave te radnoj praksi kroz pozitivne i negativne primjere.
Ishodi na razini studijskog progama
Program stručnog prijediplomskog studija
PRVA GODINA, SEMESTAR 1. (zimski)
SEMESTAR 2. (ljetni)
SEMESTAR 3. (ZIMSKI)
SEMESTAR 4. (LJETNI)
SEMESTAR 5. (ZIMSKI)
SEMESTAR 6. (LJETNI)
Josipa Forjan
Gdje raditi nakon završenog prijediplomskog studija?
Na Bernaysu vjerujemo da se od prvog dana studija studentima moraju otvoriti vrata poslovnog svijeta i upravo zato inzistiramo da se studenti Bernaysa već za vrijeme studija pripremaju za poslovne izazove i uvode u poslovni svijet.
Alumniji Bernaysa rade kao savjetnici u turističkim zajednicama, turističkim agencijama, udrugama, turističkim savezima, odjelima za turizam gradskih uprava, odjelima za turizam županija, odjelima za turizam Ministarstva turizma, hotelskim objektima, poslovnim sustavima, event menadžment tvrtkama, nacionalnim parkovima i zaštićenim područjima, marinama i lučicama, plažama, zabavnim centrima, marketinškim agencijama, agencijama za tržišne komunikacije, marketing menadžment odjelima, tvrtkama za consulting i sl.