Na Veleučilištu Edward Bernays započelo je izvođenje druge generacije programa za jačanje kapaciteta udruga pacijenata, projekta s misijom osnaživanja predstavnika nekih od najranjivijih društvenih skupina, za uspješnije zastupanje njihovih prava, za održivo upravljanje i razvoj udruga u zdravstvu. Prvi dan druge generacije Akademije, koja se provodi u organizaciji Bernaysa i uz potporu Inovativne farmaceutske inicijative - iF!, krenuo je modulom posvećenim komunikacijama.
Na samom početku, polaznicima druge generacije uvodno se obratila i pozdravila, Andreja Šantek, voditeljica projekta sa strane iF!-ja, a dobrodošlicu im je zaželio i Franjo Skoko, voditelj Bernays Akademije.
„Farmaceutska industrija ima nekoliko ključnih stakeholdera u sustavu zdravstva, najvažniji među njima su udruge pacijenata, bez kojih bi sigurno zdravstveni sustav bio lošije mjesto za živjeti i biti bolestan. Smatramo da su oni velika vrijednost koju treba poticati i podržavati na sve moguće načine. Ovo je jedan od naših načina kako možemo pripomoći njihovom radu, tako da im osiguramo edukaciju i da im pomognemo da što bolje zastupaju interese svojih članova. Jako sam ponosna na ovaj projekt i drugu generaciju Akademije za udruge pacijenata, kao i na prvu, koja je svoju edukaciju uspješno završila početkom ove godine“, poručuje Andreja Šantek.
Akademija za udruge pacijenata koncipirana je kao set od šest sveobuhvatnih modula koji pokrivaju sva područja kompetencija potrebnih kako za održivi rad, tako i za jačanje utjecaja organizacija, koji omogućuje ostvarenje misije udruga. Pored zaokruženog programa podijeljenog na šest tematskih cjelina, polaznike očekuju i izvannastavna predavanja i panel rasprave usmjerene na poboljšanje komunikacije i razumijevanja između pacijenata i donositelja odluka koje utječu na javno zdravlje, na kvalitetu života i ishode liječenja oboljelih osoba.
Prvo predavanje održao je Josip Jagić, komunikacijski stručnjak s bogatim novinarskim i agencijskim iskustvom. Na početku karijere radio je kao novinar i kroz svoje desetogodišnje novinarsko iskustvo prošao je put od suradnika do glavnog urednika. Potom karijeru nastavlja najprije kao glasnogovornik Ministarstva zdravstva, a zatim prelazi u agencijski biznis. Suvlasnike je agencije Melden komunikacije te surađuje s klijentima iz različitih branši na projektima strateškog savjetovanja, zagovaranja i kriznog komuniciranja.
Jagić je polaznike upoznao s važnošću strateškog planiranja komunikacijskih aktivnosti udruga, tehnikama izrade komunikacijskih strategija i komunikacijskih planova pri čemu im je sve to ilustrirao na primjerima iz zdravstvenog i nevladinog sektora. Također, polaznike je upoznao s taktikama uspostave i izgradnje dugoročne suradnje s medijima iz novinarske i agencijske perspektive. U završnom dijelu programa prvog dana polaznici su se okušali u izradi ključnih poruka.
„Danas smo s polaznicima radili na tome kako se proizvodi komunikacijska strategija za jednu organizaciju u zdravstvu. Od toga što želimo postići, kako to želimo postići, kako ćemo osigurati sredstva da to postignemo, kako ćemo komunicirati s raznim dionicima u društvu i u krajnjoj liniji kako ćemo formulirati ključne poruke koje ćemo koristiti prema različitim publikama i u komunikaciji prema svim javnostima koje su zainteresirane za zdravstvo“, govori Josip Jagić.
U drugom dijelu modula Bernaysovi komunikacijski stručnjaci i treneri za nastupe u medijima i javne nastupe Mario Runjić i Franjo Skoko polaznike su upoznali s tajnama kvalitetne pripreme za nastupe u medijima neovisno o vrsti medija i formatu nastupa. Kroz simulaciju nastupa u medijima uz snimanje kamerom polaznici su imali priliku na praktičan način primijeniti novostečena znanja, dok su kroz analizu i diskusiju dobili povratnu informaciju od trenera što su tijekom nastupa napravili dobro, što su trebali drugačije i na koji način. S ciljem daljnje edukacije polaznika treneri su za njih pripremili dodatne materijale i priručnike vezano za komunikaciju s medijima i nastupe u medijima.